Donderskamp - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jason Golob - WaarBenJij.nu Donderskamp - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jason Golob - WaarBenJij.nu

Donderskamp

Door: JasonGolob

Blijf op de hoogte en volg Jason

25 Juni 2013 | Suriname, Paramaribo

Hallo mensjes we zijn weer veilig terug gekeerd van een boot tocht van 9 uur . Het was super gezellig op Donderskamp we hebben inderdaad geen stroom gehad en geen internet maar we konden ons wel amuseren .
mijn uurtjes heb ik gehaald alleen mijn nachtrust wat minder we lagen in een hangmat en als mijn vader op zijn rug licht is het praten over gevaar (dus daar bedoel ik mee snurken) waardoor ik van de 4 nachten 3 niet heb kunnen slapen (zucht).
Wat je ook meegemaakt moet hebben is hoe ze daar vissen gewoon met een koraal bootje de sterke stromende rivier op en met een lang visdraad gooi je het in de rivier en dan aan de touw voelen of je beet hebt ik heb er uiteindelijk 1 gevangen. maar dat koraal bootje was niet zonder problemen je moest je evenwicht behouden ik deed dat maar de jongens die voor en achter zaten bewogen veel maar op een gegeven moment stond het koraal met de zijkant tegen de stroming in en er was een kleine beweiging waardoor de boot omkiepte en we waren een a twee kilometer van het dorp af, er was een kleintje aan boord die heb ik gezegd dat hij met een andere jongen naar de kant moest zwemmen dat is gelukkig gebeurd maar ik was verstrengeld tussen vistouw en opgegeven moment aan een boom vast zat. ik heb me los moeten wringen en proberen om die boot naar de kant te slepen maar de stroming was te sterk en we waren als naar korte tijd langs het dorp gekomen opgegeven moment was die andere jongen zo moe hij ging zitten op die boot maar die boot zonk een beetje dus hebben we ook wegens energie moeten stoppen ik heb die jongen gezegd laat los Ga naar de kant hij heft het gered ik was verder op de rivier maar mijn energie raakte op dus ik had net genoeg energy om een tak beet te nemen als dat niet was gelukt was ik verdronken geweest !!!! ik heb de tak even vast gehouden om energy op te doen ik had ook kleding aan die zwaar was om in te zwemmen dus heb ik weer geprobeerd om tegen de stroming in te zwemmen en naar de kant te komen en het was gelukt ik was zo moe ik begon al sterretjes te zien:( ik heb de jongens naar huis gebracht omdat ze in shock waren en hun hebben gezegd dat visgerei was alles wat we hadden gelukkig had ik visdraad gekocht in de stad en heb het hun gegeven waardoor ze weer gelukkig werden. daarna ben ik gaan slapen toen ik terug kwam en dat was de enige nacht dat ik goed heb geslapen .

de eerste nacht had een hutje naast ons waar vrouwen logeerden en slang voor de deur ze riepen ons gelijk Help Help Help ik kwam er aan met mijn foto toestel en heb foto genomen van die slang maar die slang was een indibangi die niet giftig en geen wurgslang is en wij allemaal lachen maar uiteindelijk moesten we die slang doden zegt een vrouw luidkeels een paar keer.

hoop nog wat van jullie te horen.

Gr Jason en Franc

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jason

IK ga in Suriname mijn ervaringen Delen via deze site!!

Actief sinds 29 Mei 2013
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 7019

Voorgaande reizen:

01 Juni 2013 - 01 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: